Grundlov

Ellebjerg Skoles Grundlov

• ALLE har et ansvar for at vi har det godt.
  • Alle er lige meget værd, og vi respekterer hinanden og hinandens forskelligheder. Det betyder at vi accepterer at alle må have deres egen tøjstil, religion og mening.
  • Alle har lov til at ytre sig og have indflydelse, men når man siger noget, skal man tage hensyn til at man ikke skader nogen.
  • Vi hjælper og tager hensyn til hinanden. Det betyder at vi passer på hinanden og hjælper dem der har brug for hjælp.
  • Vi løser problemer med ord, ikke vold. Det betyder at vi taler pænt til hinanden og finder fredelige løsninger. Vi slår ikke eller skader hinanden, hverken fysisk eller psykisk.
  • Vi er flinke mod de voksne på skolen og mod vikarerne.
  • Vi behandler skolen og hinandens ting med respekt. Det betyder at vi passer godt på tingene og på vores fælles skole.

Vedtaget af Elevrådet 2015