§ 1 Skolebestyrelsen sidder for en valgperiode på 4 år.
§ 2 Skolebestyrelsen består af 7 forældrerepræsentanter, 2 medarbejderrepræsentanter og 2 elevrepræsentanter, alle med stemmeret. Medarbejderrepræsentanterne vælges blandt skolens samlede personale inden 1. april og tiltræder ved første bestyrelsesmøde efter sommerferien.
§ 3 Bestyrelsen vælger selv en formand og en næstformand blandt de forældrevalgte
§ 4 Elevrepræsentanter deltager ikke i behandling af personsager.
§ 5 Til møderne, som er lukkede, kan der inviteres gæster uden stemmeret.
§ 6 De ordinære møder fastlægges for et år ad gangen. Dagsorden med bilag udsendes 7 dage før mødet
§ 7 Er et medlem forhindret i at deltage i et skolebestyrelsesmøde, deltager en suppleant. Afbud til møderne skal afgives med 7 dages varsel til formanden, som indkalder suppleanten.
§ 8 Skolens leder og stedfortræder varetager bestyrelsens sekretærfunktioner og deltager i bestyrelsesmøder uden stemmeret, og er ansvarlig for at der udarbejdes dagsorden og referat.
§ 9 Referatet fra skolebestyrelsesmøderne offentliggøres på skolens hjemmeside senest en uge efter mødet. Forud for dette fremsendes referatet til skolebestyrelsen til godkendelse på mail.
§ 10 Fortrolige oplysninger af enhver art udelades fra det referat som offentliggøres.
§ 11 Der kan ikke tages beslutninger under punktet ’Eventuelt’.
§ 12 Skolebestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af de stemmeberettigede medlemmer er til stede.
§ 13 Medlemmerne kan kun deltage i afstemninger, når de er personligt til stede
§ 14 Alle beslutninger træffes ved simpelt flertal.
§ 15 Ved stemmelighed bortfalder forslaget.
§ 16 Intern kommunikation foregår på almindelig e-mail, men indkaldelser og referater skal være tilgængelige på skolens hjemmeside.
Vedtaget i skolebestyrelsen, oktober 2014