0.klasse

Vi har tre O. klasser på Ellebjerg skole. Til hver klasse er tilknyttet to rare og dygtige voksne, hvoraf mindst en er uddannet børnehaveklasseleder.

Samtidig har hver klasse en pædagog fra KKFO'en, som også deltager i skolen og bygger bro til eftermiddagens aktiviteter i KKFO'en.

O. klasserne har deres egen gang på skolen med nye gode lokaler med tilhørende køkkener og grupperum.

Næsten lige uden for O. klasserne har vi vores egen skolehave med grønsager, blomster, bier og bålplads. Skolehaven benyttes flittigt af O. klasserne :-)

Pædagogikken på hele skolen bygger på et børnesyn der siger at alle børn gør deres bedste, og ethvert barn har ret til at mødes der hvor det er.

Fagligt arbejder O. klasserne struktureret med tal og bogstaver og om at lære at forstå og opdage den verden vi lever i.

Flere gange om året tager klasserne på tur - fx til en bondegård og i teatret.